Header #1

Header #1

söndag 14 juli 2013

K-pop band ~B1A4~

Konnichiwa!

Jag tänkte att jag skulle rekommendera er det nyaste bandet jag lyssnat på nu under ett tag, B1A4!!!


Medlemmarna från vänster till höger- CNU, Sandeul, Jinyoung, Baro och Gongchan.

En av de många saker som gör det här bandet speciellt är att det har blivit så stort trots att det inte kommer från ett stort företag. Det är nämligen inte så vanligt, men jag antar att det inte finns någon annan förklaring än att de helt enkelt är riktigt bra och söta <3

Bandmedlemmarna

CNU

CNU är den lugnaste bandmedlemmen för det mesta/ mognaste... xD. Jag trodde först att det var han som var ledaren i bandet, det var helt enkelt mitt första intryck av honom, snäll, mogen och en bra ledare. Han är inte seg dock, han har massor av karisma och han gillar verkligen att dansa och sjunga.
Första gången jag såg honom trodde jag att han skulle bli min favorit, men jag upptäckte snart att de andra också var hur coola som helst.

Sandeul

 
Sandeul är den som skrattar mest av alla tror jag och han har ett smittande skratt (han kanske vet och det är därför han skrattar så ofta;). Han är en av dem som är mest utåtriktad i teve och andra offentliga sammanhang. Han verkar ha lätt för att slappna av och anpassa sig i olika situationer. Han är alltid glad och har kul utan att bli påfrestande.

Jinyoung


Jinyoung, my bias <3 Han är (enligt mig) den snyggaste av dem alla (och det är ju riktigt bra eftersom alla ser bra ut). Han är ledaren i bandet (även om jag fortfarande går för CNU när det gäller ledarskap). Han är karismatisk och bra på att sjunga och att se snygg ut ;)

Baro


Baro, rapparen i bandet är supercool! Han har världens karisma och  han är supersnäll. Han verkar va grym på att ändra både färg och frisyr på håret, en kameleont :3. Han kan rappa sjukt fort och han är söt :) 

Gongchan



Gongchan är den yngsta medlemmen i bandet (och han är i hemlighet min favorit, bara för att han är så söt, annars är ju Jinyoung min fav ;). Han är så sööööt! Han är också karismatisk men lite tillbakadragen ibland. Han smälter in superbra och jag tror inte bandet skulle klara sig utan honom :) (inte jag heller).



Nu tänkte jag vara supersnäll och länka deras debutlåt

De debuterade 2011 med den här låten och innan debuten gick de på en två års utbildning.

Bandnamnet B1A4 står för två saker, den första och mest kända;
Baro har blodgrupp B och resten har A (B1A4)
och den andra mindre kända är;
Be one, all for one (var en, alla för en) som står för "låt oss göra vårt bästa, precis som alla förväntar oss att göra".

Om ni börjar kolla in det här bandet och alla deras andra låtar och grejer du kan hitta på dem kommer du bli fast! :) Jag var fast efter den första låten jag såg av dem ;


Efter den var jag helt hooked :))


Det var allt för nu ;) 

MATA NE !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar