Header #1

Header #1

lördag 10 augusti 2013

K-drama ~Shut Up Flower Boy Band~

Shut Up Flower Boy Band

Det här dramat handlar om bandet Eye Candy, som består av sex killar. De spelar sin egen musik, gör lite som de vill och låter sig inte stoppas av något eller någon.
När bandets ledare Byung hee dör i en olycka så bestämmer sig bandet för att sprida Byung hee's musik vidare och den nya ledaren i bandet fick bli Kwon ji hyuk.
 När Byung hee var vid liv sa han att han skulle vilja dö efter att ha spelat på en stor scen, i hans lyckligaste ögonblick. Deras mål blir att spela Byung hee's låt och sprida hans musik och på så sätt uppfylla hans dröm. Men vägen dit blir inte lätt, det finns två stora saker som oftast är anledningen till att band splittras, pengar och tjejer. De kommer att få prövningar på båda de sakerna, konkurrens och deras vänskap.

Genre:
Musik, vänskap, kärlek

Karaktärer:

Eye Candy medlemmar:

Joo Byung Hee (Lee Min Ki)




Byung Hee, den första ledaren. Hans karisma var extrem och han var lite galen :P Jag grät mig igenom episoderna när han dog och hade dött, han var med tillräckligt länge för att man skulle fästa sig vid honom. Det var extremt sorgligt och ända in i slutet kändes det så himla trist att han hade dött, även om det gav rum för mer saker att hända. R.I.P karaktären Byung Hee.

Kwon Ji Hyuk (Sung Joon)





Kwon Ji Hyuk, får bli den nya ledaren. Han får det väldigt svårt under dramat, han lyckas förstöra för sig själv och bandet och gör beslut som inte alltid är det bästa, men det är inte lätt för honom att ta över rollen som ledare. Han har också en enorm stolthet och han säger nästan aldrig förlåt. Som om det inte var nog så blir han kär i Byung Hee's "muse"(person som inspirerade honom att göra musik) Su Ah. Han är sångare och kan spela vilket instrument som helst. Han är också en av huvudpersonerna i dramat.

Lee Hyun Soo (L)  och ja det är L från k-pop bandet INFINITE :3





Lee Hyun Soo, är en gitarrist och han är barndomsvän med Kwon Ji Hyuk i bandet. Han är enligt mig också den snyggaste av de alla xD Han är en väldigt ambitiös kille och han gör allt för att komma fram i karriären. Han säger också vad han vill när han vill. Han är också lite av en sid- huvudperson.


Jan Do Il (Lee Hyun Jae)




Do Il, är medlemmen med en far som är med i maffian och det orsakar problem i dramat på fler än ett sätt. Han är väldigt snäll och mogen och försöker hålla koll i bandet, inte som en ledare men som en vän. Han ser också utländsk ut, men man kan höra att han är född i korea på hur bra han pratar koreanska och hur dålig engelska han har xD plus att han heter ett koreanskt namn. Han är trummisen :))

Seo Kyung Jong (Kim Min Suk)





Kyung Jong är den kortaste killen i bandet och han ser väldigt pojkaktig och söt ut i ansiktet. Han är bästa vän med Kim Ha Jin i bandet. Han spelar keyboarden.

Kim Ha Jin (Yoo Min Kyu)





 Ha Jin är playern i bandet, men i dramat får han lära sig hur det är att vara kär och sårad på riktigt. Han spelar basen i bandet.

Övriga karaktärer:

Su Ah/ Im Soo Ah (Jo Bo Ah)




Su Ah, var Byung hee's "muse" innan han dog, hans inspiration att skapa musik och hans kärlek. Hon tycker att han är lite galen, men verkar inte tycka illa om honom. Dock verkar hon tycka om Ji hyuk mer och ju mer de lär känna varandra, ju mer fästa blir de vid varandra. Hon är charmig och väldigt söt. Hon är den kvinnliga huvudpersonen.


Yoo Seung Hoon (Jung Ui Chul)



Seung Hoon, är ledaren i det konkurrerande bandet Strawberry Fields han (också) är intresserad av Su Ah, som är hans barndomsvän sedan 10 år tillbaka.


Betyg:
Av mig får Shut Up Flower Boy Band 8,5 i betyg. Det var framför allt för att jag tyckte att Byung hee fick vara med lite för längre och man fick lära känna honom lite för mycket. Man slutade aldrig under hela dramat att tänka på honom och att han inte skulle ha dött. Det förstörde lite för mig eftersom jag tycker att man blev så "hung up" på honom. Sedan var inte slutet riktigt det man hade förväntat sig, även om det var bra och verklighetstroligt.

Kommentar:
Det är ännu ett musikdrama (älskar musikdraman), men inte likt något av de andra jag sett...

Jag tycker i allmänhet att det här dramat har lärt mig något, jag tycker att det har lärt mig att tänka mer realistiskt på saker, hur mycket vänskap och uppoffringar betyder för om saker ska kunna fungera och mycket om sorg. Det här dramat kommer alltid att stanna i mitt hjärta. Vissa draman är inget man fortsätter tänka på och har med sig, men det här dramat kommer jag nog aldrig glömma.
 

TRAILER:

Här är en av deras låtar i dramat och själva videon är som en trailer. Låten heter Wake Up och jag kan inte sluta lyssna på den. Hela serien fick mig att tänka mer realistiskt och kanske även få mig att "wake up" lite xD Så jag tyckte den passade för känslan jag fick av dramat..



DRAMA

Dramat har 16 episoder

HÄR kan du hitta den första episoden, glöm inte att kolla alla parter innan du går vidare till nästa episod, eller så kommer du att missa en massa.


Det var allt för nu,

MATA NE !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar