Header #1

Header #1

söndag 24 mars 2013

Kina-Film #1 ~Secret~

Konnichiwa!

Igår ganska sent var jag uppe och såg den kinesiska filmen Secret ,den var sjukt bra och jag kände direkt att jag ville rekommendera den, men var för trött, så jag ska rekommendera den nu istället.

Genren för den här filmen skulle jag beskriva som romantik, mysterie, drama.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva filmen, eftersom den har en väldigt invävd story och jag är lite rädd att jag spoilerar något viktigt om jag försöker.
   Men det jag kan säga är att den handlar om en pojke som börjar på en musikskola och träffar en tjej som är lite speciell, lite mystisk av sig där. Han spelar piano och är riktigt duktig, han och tjejen börjar tycka om varandra ganska precis efter att de träffats. 

Jag tycker helt klart att filmen är sevärd!! Jag grät en hel del mot slutet av filmen.


Secret är den bästa kinesiska filmen jag sett på länge, jag älskar verkligen storyn, hur de fick ihop allt så bra.
Filmen har helt underbara miljöer och platser där filmen är inspelad och den är mycket välgjord och genomtänkt. Den har många romantiska och känslofyllda scener och musiken passar perfekt i filmen. I allmänhet är det en må bra film och den lämnar en härlig varm och lugn efterkänsla.


SÅ här är den MED ENGELSK TEXT.




Jag hoppas verkligen att ni också tycker om den, det är en av de bättre jag har sett i alla fall. Helt enkelt sevärd enligt mig!



Det var allt för idag! Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar