Header #1

Header #1

fredag 15 mars 2013

Koreanskt drama #1 ~You're Beautiful~

You're Beautiful!


Jag har för en kort tid sedan sett om det här dramat, men såg det första gången för ganska länge sen, men det är lika bra då som nu och jag tänkte rekommendera det här dramat till er, helt klart, för det är ett underbart bra drama som jag tror passar de flesta.

Handling 

Det handlar om nunnan Go Mi Nyu, som måste stå upp som sin bror som sångare i bandet AN.JELL och låtsas att vara han. Problemet är att hennes bror, Go Mi Nam, ska träffa bandet för första gången och har fått ett fel som gör att han inte kan delta. Go Mi Nyu, måste då, eftersom hon har nästan exakt samma röst och ser likadan ut som sin bror, låtsas vara honom inför alla, under en period innan hennes bror kommer tillbaka. Ingen får få reda på att hon egentligen är en tjej, vilket blir ganska svårt när hon bor ihop med ett band som består av 3 killar. Men svårast av allt bli det att dölja eftersom att hon börjar få känslor för den sura och perfektionistiska ledaren i bandet,  Hwang Tae Kyang.


Karaktärer


Go Mi Nam/ Go Mi Nyu (Park Shin-hye)

Go Mi Nyu, är en härlig karaktär och mycket rolig och framför allt är hennes karaktär väldigt oskuldsfull (kan bero på att hon är nunna).
Hon står upp för sin tvillingbror och låtsas vara, Go Mi Nam.


Hon är min favoritskådespelare av de kvinnliga som jag har sett hittills, för hon är en otroligt begåvad skådespelare som kan spela en massa olika roller. Hon sjunger också som en ängel, undrar vem som tränade henne? Jag skulle vilja ha samma sånglärare!!! Hon kan till och med sjunga och gråta samtidigt och det kan jag säga är svårt.

Hwang Tae Kyung (Jang Keun Suk)

Hwang Tae Kyung är ledaren i AN.JELL, han är sångaren, men börjar få probem med sin röst och behöver en till sångare till hjälp för att inte förstöra sin röst. Dock är han inte så nöjd över det och han är väldigt hård mot Go Mi Nam när han börjar.


Hihi, han är söt, fast sur hela tiden :P
Han är en av mina absoluta favoritskådespelare, men jag måste säga att han har gjort bättre ifrån sig i andra draman som, Mary Stayed Out All Night och i en del filmer.

Jeremy  (Lee Hongki)

Jeremy, spelar trummor och är den roligaste, sötaste, charmigaste och härligaste kille i världen, i serien blev jag helt såld på honom och jag tror inte jag är den enda ;)


hihi, han var så flummig av sig <3
Han har tyvärr inte varit med i så många filmer... I alla fall inte än. Han är med i ett annat drama också vet jag som typ handlar om karate eller något, men jag tycker att det känns som att det är en waste av hans talang, för han är extremt duktig. Jag absolut älskade honom i det här dramat och så fort jag ser en bild på honom blir jag alldeles glad och varm i kroppen.

Shin Woo (Jung Yong-hwa)

Shin Woo, var den varmaste, tryggaste och mest mogna av alla killarna, han är också väldigt romantisk, blev helt såld på honom också, men inte lika mycket som på Jeremy... Eller iaf på ett annat sätt :P

Snygg! :D
Han ÄR min favoritskådespelare för tillfället, enormt skicklig och har en hel del talang, jag har älskat honom i varje drama jag sett honom i hittills, för att han är snygg och duktig på det han gör, dessutom älskar jag hans sångröst och sångteknik. De OST (original soundtrack) som han (och Park Shin-hye) har gjort ( alltså musik till dramat) är så bra att man genast kollar upp låtarna för att lyssna på dem om och om igen.

Nu kommer lite bilder från filmen













Rekommenderad till 

Jag rekommenderar den här filmen till alla som gillar musik, kärlek och humor! Mest till tjejer kanske, men jag tror att om killarna vågar ge det en chans kommer även de att älska dramat! Också skulle jag rekommendera till er som inte kan se skillnad på asiater så bra, att se det här dramat, eftersom killarna har olika hårfärg och frisyr och tjejen ser man e tjej, så det blir lättare !


KLIPP! :D

Här kommer det 3 klipp från filmen, första är en Making of (alltså ett klipp från när de gjorde en scen) och det är en kyss-scen, andra är ett i alla fall halvbra klipp jag hittade med klipp från filmen och tredje är som en Trailer, men jag tycker att det blir lite för mycket spoilers efter "kyssklippet" i tredje klippet så kolla inte vidare efter det.






Var kan du se filmen?

Du kan se filmen på gooddrama.net, eller på youtube med engelsk text, sök bara på You're beautiful på gooddrama.net eller You're beautiful episode 1 eng sub på youtube. (Y)



Det var allt för nu..



Mata Ashita!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar