Header #1

Header #1

lördag 23 mars 2013

YT- rekommendationer

Konnichiwa !

Nu tänkte jag göra en snabb rekommendation här på bloggen..

Jag tittar på en hel del japanska videor, med folk från typ Canada och USA etc, som bor i Japan och japaner som kan engelska som vloggar.

Jag tänkte först börja med att rekommendera en del kanaler på youtube som jag tycker är bra, sen tänker jag avslöja vilken jag tycker är absolut bäst ^W^


Kanadajin3

En tjej, ca 20 vad jag minns, som har bott en lång tid i Japan, hon har till och med börjat få dialekt på sin Engelska (som är hennes modersmål) för att hon bott där så länge. Hon gör inspirerande videor om Japan, ger tips och berättar om kulturen. Hon var den första personen "I came across" som gjorde videor på engelska och japanska. Hon umgås också med JyuusanKaidan.


Mimei

En vloggare som bor i Japan, som också är utlänning, men som bor i Japan och är mycket duktig på japanska, hon är ganska spexad, vilket inte gör henne till min direkta favorit, men hon verkar alltid glad och trevlig och gör också videor om japan och kulturen. Hon umgås med både JyuusanKaidan och min favorit..


Myhusbandisjapanese

Det är en tjej från Amerika (Rachel) och hennes man (Jun) från Japan (hennes man är så söt och kan riktigt bra engelska, även dialekten är typ bättre än min xD). Tillsammans gör de videor om Japan, kulturen och delar med sig av saker som händer i deras vardagsliv ^W^
Riktigt sött par ^^.


JyuusanKaidan

En till tjej, hon kommer från Amerika och hon gör som de andra videor om Japan. Hon umgås både med Mimei, Kanadajin3 och min favorit... Hon pratar ganska lugnt och har en behaglig röst.



KirbyHenry

En kille som översätter låtar från engelska till japanska och som sjunger. Han e grym! han bor också vad jag vet i Japan och umgås med min favorit... Han är väldigt söt och har en speciell röst, det var via låten under som min favorit hittade honom och tog kontakt med honom ^^


Favoriten : Ciaela!!!

Ciaela gör väldigt bra, roliga och inspirerande videor om det som händer henne i vardagen och om Japan, hon har blivit ganska känd på senaste tiden och fått göra sponsorerade program, som är väldigt roliga och bra.
Hon kommer från Canada och hon pratar helt grymt bra japanska, hon är helt underbart bra på att göra videor och bjuda på sig själv framför kameran, en sådan person man önskar att man var vän med.
Hon har en andra kanal som heter Micaela Braithwaite och hon är med i ett program på kanalen Afternoon Hirusagari,  programmet har samma namn som kanalen. I programmet är det hon och en japansk kille som träffas i en park och pratar, hon pratar engelska och han japanska. Sen efter att klippet är slut kommer det ett mellanspel och sedan kommer klippet, med engelsk text när killen pratar japanska och japansk text när hon pratar engelska så att man liksom får se hur mycket man förstått och kan lära sig.
Ciaela bor i Japan med sin pojkvän Ryuhei och sin hund (som hon skaffade sig under ett annat program, Always With Friends, som sponsoreras av Nestle i Japan) Kit, som är en Shiba- Inu. Hon umgås med KirbyHenry, JyuusanKaidan, Mimei och en del andra personer från andra kanaler (som jag inte tänker rekommendera idag). Hon gör väldigt bra vloggar och program och är en allmänt härlig person.

Här sjunger hon och KirbyHenry "Someone like you" på japanska

Här pratar hon om att vara japansk utbytesstundent (vilket hon har varit förut).

Här är hon med mimei och en annan person från en annan kanal.

Här berättar hon lite om sitt liv och vem hon är.

Här är den första Afternoonhirusagari videon, i skrivande stund finns det 15 släppta episoder.

Och här är det första sponsorerade programmet "Always With Friends", som numera heter något annat jag inte minns. Det är den andra episoden.

Det var allt för idag, jag hoppas ni tittar på kanalerna och hittar er favorit, det kanske är samma som min? eller någon annan? 

Hejdå !! ^W^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar