Header #1

Header #1

måndag 14 januari 2013

Episka Japanska Matleksaker

Konnichiwa! :D


Hej hej ^-^ 
Igår kväll strax efter att jag gjort inlägget om natto så visade min bror mig en väldigt cool japansk grej!! :3 och jag tänkte att jag bara måste visa er, eftersom det här nog var det mest episka jag sett på länge ;)



Hihi och här ovanför ser ni all mat man kan få fram genom bara ett par enkla pulver som man blandar med vatten och olika vätskor. Det är extremt gulligt och väldigt roligt att titta på när man håller på med, nästan så att jag vill ha ett kök själv :3
Hur som helst alltså. De här matleksakerna finner man om man googlar konapun, som är ett märke på de här japanska kökleksakerna. Man får ett minikök, med minitillbehör och olika pulver som kan bli olika saker.

Maten ser faktiskt otroligt verklig ut och jag trodde först själv att man kunde äta den, i och för sig vet jag fortfarande inte om det går eller inte xD haha om jag hade testat hade jag kanske nog fått en lite smått otrevlig överraskning? Fast jag vet ju inte, har inte testat ^w^

Om jag kan få tag på det här lilla söta köket kommer jag lugnt att köpa ett på test ^-^för att det är så sött.
Beskrivningarna är dock på japanska så det kan ju vara ett minus, man vet ju aldrig vad som kommer att hända om man blandar fel saker med varandra (om man nu kan det) och sen vet man ju inte om man kan äta sakerna eller inte ;)

Men hur som helst, här har ni två söta videor på det här lilla köket ^.^när de använder det ^^










Videon med CupCakes är ju bara för episk ^w^


Hoppas ni tyckte om det lilla tipset jag gav er, så mycket roligare än att kolla på folk som gör riktig mat ;)

SAYOONARA! :3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar