Header #1

Header #1

tisdag 30 april 2013

Gomen... :/

Konnichiwa!

Hellu, jag är ledsen att jag inte uppdaterade igår, men jag mådde så dåligt, jag hann bli sjuk igen på söndagen och i magen den här gången dessutom .. >.< Magsjuka :O
Så nu har jag varit sjuk i drygt 2 dagar om man räknar med idag.

Dock mår jag mycket bättre idag :) Jag kommer inte att göra den där "dubbel resencionen" idag, kanske inte förrän den kommande helgen.. Jag ska tillbaka till skolan imorgon och jag kommer att ha en massa att göra då, så jag vet inte hur bra jag kommer att hinna uppdatera..

Hur som helst, jag har börjat kolla den koreanska versionen av Hana Kimi, som heter To the Beautiful You! Den är sååå bra :) Dessutom är det lite mer action mellan huvudpersonerna, vilket jag hade önskat skulle hända i den japanska versionen.



Igår kväll började jag förresten också kolla en ny anime som verkar jättebra, som heter Kaichou wa Maid- sama :D hahaha xD den är så rolig och bra ^^
Om jag ska säga lite kort vad den handlar om så handlar den om en tjej som lever lite av ett dubbelliv, för i skolan jobbar hon hårt och hon gör sitt jobb bra också, hon jobbar också för att hjälpa alla och är en stor feminist som inte tycker om män, förmodligen för att hennes pappa lämnade henne, hennes lillasyster och mamma ensamma när hon var mindre. Men eftersom hennes familj är så fattig så har hon ett extrajobb som maid på ett "maid café", hon vill inte att någon ska få reda på att hon har det som extrajobb och vill inte förlora respekten från de andra eleverna, sedan upptäcker den snyggaste, smartaste (och allmänt bäst på allt) killen henne av en händelse.
Den är jättebra hittills :D jag är på avsnitt 19/26 (+ att det finns en special)



Jag ska göra en resencion på den sedan också :)

Juste den nya Afternoon hirusagari videon är ute :))))


Hehehe xD Nu finns det 18 delar och jag bara KAN INTE sluta titta på youtube hela tiden för att se om de har lagt upp någon ny :))

Förresten vet jag inte om ni har sett den här grejen som alla verkar göra på youtube, en koreansk låt som heter "kiyomi" eller "gwiyomi" är inte säker för alla säger olika xD, (men det står i alla fall för söt person på koreanska) som folk gör en dans till :P hehe jag tycker att den är fett söt :3

Här är själva låten

Här är en av de tuuusen som har gjort dansen (de flesta gör den lite olika :P).

Personligen tycker jag att man blir ganska glad av låten ^^ fast de sjunger:
1+1= kiyomi
2+2= kiyomi
3+3= kiyomi
4+4= kiyomi
5+5= kiyomi
6+6= kiyomi
Jag bara... R.I.P. Matematiken.... xD

hehehehe xD men jag gillar den ändå fast att "it doesn't make sense" :P

En hel del k-pop stjärnor har gjort dansen i olika tv-shower och andra officiella samanhang :) hehe ^^ om du vill se några så kan du säkert hitta ett par videor om du söker på "Hari kiyomi k-pop stars" eller något liknande, annars om du kollar några videor med folk som gör den lär du hitta den, det gjorde jag ganska snabbt i alla fall :)

Det här blev ett ganska random inlägg det här med lite olika saker, men jag hoppas att det var bra iaf, fast att det kanske inte var så ordnat, men det brukar inte mina inlägg vara ändå alltid .. ;)

Men nu ska jag dra vidare :P

MATA NE !! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar