Header #1

Header #1

fredag 26 april 2013

Yaoi hela dagen ! *-*

Konnichiwa!

Idag har jag kollat om en yaoi jag såg för rätt länge sedan nu, den heter Sekai- ichi hatsukoi (båda säsongerna!!!!!!!)
Yaoi står för kille x kille (bögar.. if it's okay to put it like that) och jag tycker personligen om den typen av anime :D. Jag och alla fangirls där ute vet varför jag gör det, det är jätte gulligt *-*.
Alla kanske inte har samma åsikt, men jag tror att de flesta kan lära sig uppskatta yaoi (utom kanske riktiga homofober, killar, eller de som helt enkelt inte känner att det är något för dem alls), men kanske olika, beroende på hur mycket "sexuella saker" som finns med.

 Det här är en bild på de olika paren i animen :3


Just Sekai- ichi hatsukoi har ganska lite action, bara med kyssar i princip och kramar. Resten behöver man inte se, det blir liksom en paus där och sen är det nästa dag ^^( även om man liksom förstår att de har legat med varandra...) Men storyn är helt otroligt fin och jag ska göra en ressension  på animen imorgon hade jag tänkt, eftersom att jag inte lyckats ta mig igenom de sista episoderna på Hana Yori Dango trots allt.

Jag gillar inte all yaoi dock och jag skulle inte rekommendera någon homofobisk person att kolla på det, för verkligen hatar man homosexuella, så hatar man yaoi med. Sedan tycker jag att man ska kolla upp vad yaoin man ska kolla på handlar om eller om någon annan har gjort en ressension på den, så man vet vad man ger sig in på, för vissa yaoi's kan vara lite "överdrivet sexuella" det finns dom som är näst intill porr/ stötande :S. Sedan vet man ju, för ens personliga gränser, vissa bara kanske klarar kyssande och andra klarar att se " allt" liksom.

Eftersom No.6 inte är klassad som en yaoi egentligen, eftersom det är så lite action skulle jag tro, så är det här min favorit yaoi. För att storyn är fin och allt är väldigt gulligt och fint helt enkelt.

Det finns även något som kallas Yuri (tjej x tjej) men jag har aldrig sett en, förmodligen av det skälet att jag helt enkelt är en tjej själv och helt enkelt inte finner det så underhållande (de flesta killarna skulle nog gilla det i alla fall), jag vet tjejer som kollar yuri, så det är inget konstigt med det, men jag tror inte att det är "my cup of tea" helt enkelt.

EN sak till, det finns även en annan yaoi, som har lite connection med Sekai- ichi hatsukoi, i den här animen så har jag för mig att det var typ en av huvudpersonerna i Sekai- ichi hatsukoi, Onodera's pappa och hans typ anställda som var detsamma, men jag vet inte säkert, så jag får väl helt enkelt kolla på den här animen också igen, som förövrigt heter Junjou Romantica 


Hur som helst var det allt för nu, men vill ni veta mer om animen, så får ni kolla in bloggen IMORGON!!  :) Då kommer jag som sagt göra en ressension :P

Men först får ni en musikvideo, SHINee's låt Ring Ding Dong <33


Mata Ashita <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar